Een Beer! en nog veel meer...

22 augustus 2011 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Lieve Lezers,

Ik ga vandaag een extra lange blog schrijven, ik heb niet veel anders te doen en we hebben zoveel meegemaakt!  Ik zit hier in de lobby van ons hotel, de Wuksachi Lodge. We zitten midden in het Sequoia national park! Het hotel is een soort blokhut, er zijn stoelen en tafels in die stijl en het gebouw zelf is van hout.

Gisteren begon het al, we maakten een prachtige autorit! Hij duurde wel 7 uur maar dat deed er niet toe. Toen we aankwamen zagen we op de parkeerplaats een prachtig hert, daar gaat Arnoud nog wat meer over vertellen. We hebben dit keer 2 kamers, dus hoeven Arnoud en ik niet meer in 1 bed te slapen. We hebbben nu allebei een Kingsize bed voor onszelf. Wat ook wel leuk is om te vertellen is dat Papa en Mama een "Standard" kamer hebben een Arnoud en ik een "Deluxe" Kamer! Dat is ook maar per toeval zo hoor.

Gisteravond hadden we in het restaurant gereserveerd voor half negen (eerder kon niet) maar we konden pas naar onze tafel of 9 uur.... Toen we eindelijk zaten bleek ALLES van het kindermenu met kaas te zijn en Arnoud is nou niet bepaalt een kaas-liefhebber. Maar goed, prima gegeten.

Vanochtend gingen we naar het ontbijt-buffet en moesten van Papa en Mama extra veel eten omdat we waarschijnlijk (dat was ook zo) niet zouden lunchen. Een ontbijt in Amerika bestaat uit worstjes, gebakken aardappelen, pannenkoeken, roerei, meusli, fruit, yoghurt, cruesli, rozijnen en amandelen. Na het ontbijt gingen we naar de grootste boom ter wereld ( in massa) Dat was heel mooi (en groot) De takken van die boom zijn groter dan een normale boom en de boom heeft een doorsnede (onderaan) van 11 meter, hij is ± 2500 jaar oud. Dat is dus ouder dan onze jaartelling! In Sequoia staan heel veel Mammoetbomen (dat zijn dus enorme bomen, google ze maar) Het was ook heel grappig, bij een boom hadden ze een poortje uit de boom gezaagd. (de boom was al dood en omgevallen, dus de boom-liefhebbers hoeven zich geen zorgen te maken)

Na de boomwandeling zijn we nog een boomwandeling gaan maken. Eerst kwamen we nog een auto tegen op een parkeerterrein die in de fik stond, er kwamen ook nog 2 brandweerhelikopters die water losten boven de auto. Gelukkig werden wij niet nat! Ook hierover vertelt Arnoud nog wat meer... Deze boomwandeling was niet zo spectaculair als de ander. Tenminste qua bomen, want wat kwamen we tegen: Een Beer! Het was een jaarling(dat is een beer van een jaar oud die net 1 lente bij zijn moeder weg is) en hij was bruin en kwam heeeeel dichtbij, zo dichtbij dat Mama en ik het eng vonden worden en een stukje zijn terug gegaan. We hadden niet gedacht dat je zo dichtbij een beer kon komen zonder dat hij agressief werd!

Daarna zijn we nog even naar een riviertje gegaan waar je heel leuk kon spelen, het water was wel heel koud maar Arnoud en ik hebben een mooie brug naar de overkant gebouwd. Als je vanaf het midelste deel van het water en je zette er een beer bij kon je zo een Groeten uit Canada kaart maken! Na het spelen in de rivier (30 min) hebben we nog een ijsje gegeten.

Nu moet ik echt stoppen want we gaan zo eten. We hebben veel beleefd en ik kijk uit naar jullie reacties!

Veel liefs,

Jullie Globetrotter

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Arnoud:
    Hallo mensen ,
    Toen we aankwamen in sequoia zagen we op de parkeerplaats een heel mooi hert. Het hert had een groot gewei en zat te eten van een bosje struiken toen we in het huisje waren bleek dat we twee kamers hadden dus ik en Anouk mochten allebij in een groot bed. Toen we vandaag gingen wandelen zagen we een brand. Het bleek dat er een auto in brand stond. Heet vuur ging over naar twee andere auto's er was een blushelikopter die drie keer een zak water liet vallen. Toen we gingen wandelen zagen we een beer ik durfde het dichtsbij te komen van allemaal het was een zwarte beer een jaarling. Als de beer rechtop zou gaan staan was ie ongeveer even groot als mama(1.64). De beer deed niks hij zat een beetje rond te lopen. We hebben weer nieuwe nummerborden gecsoord Alaska en south Dakota. Opa we hebben al een nummerbord van Hawaii we mooet nog een nummerbord van rhode Islands ,Washington dc, north dakato,dellawere en mississippi we hebben nog een steenbok en een beer gezien voor het dierenlijstje.

Gr. Arnoud
  2. Noortje:
    wooww zo leukk ;)
    heb niks te type maar denk dat die beren wel een beetj gewend zijn denk ik dat er mensen zijn,
    waar gaan jullie nog heen?
    x
  3. Opa en 0ma:
    Lieve mensen,
    Ik vind het een eng verhaal van die beer.Misschien zijn ze alleen gevaarlijk als ze jongen hebben? In ieder geval wel een hele belevenis om ze in het wild van zo dichtbij te ontmoeten.
    De 23-ste gaan jullie naar je laatste stop. Nu hebben Jan en ik bedacht dat het voor jullie wel leuk zou zijn als jullie op onze kosten eens lekker gingen eten op de Fishermans Wharf. Volgens Anita stikt het daar van de restaurantjes en is het daar heel gezellig en ik zie dat jullie hotel daar ook ligt. Dus doen he.
    Anouk en Arnoud we zien alweer uit naar jullie volgende verhalen.Knuffels opa en oma
  4. Liesgielen:
    23 augustus 2011
    Lieve allemaal dit is mijn laatste reactie want ik ga vier dagen naar Hilvarenbeek en hopelijk hebben ze daar geen beren tot ziens op mijn verjaardag oma Gielen