Ranger&Vegas

19 augustus 2011 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Lieve Allemaal,

Gisteren zijn Arnoud en ik JuniorRanger geworden :D
We waren in CedarBreaks en daar kreeg je als kind een boekje met allemaal opdrachten er in. Als je er 6 deed kreeg je een JuniorRanger-Badge. Maar die kreeg je niet zomaar: Je moest er een heuse eed voor afleggen! Dat was dus heel grappig en Papa heeft het helemaal gefilmd!

Daarna zijn we naar Las Vegas gereden, daar hebben we gegeten in -jawel- Venetië! In Vegas zijn er heel veel dingen nagebouwd: New York, Parijs, Rome en Venetië. Het is heel grappig want in Venetië varen ook echt gondels en in het winkelcentrum annex hotel annex casino is het plafond gemaakt alsof het een blauwe lucht met wolken is! We hebben hèèrlijk gegeten bij een echte Italiaan. De Pasta was perfect en de medewerkers praatten ook echt Italiaans. (Mama voelde zich als een kind in een speelgoedwinkel)

Ons hotel is heel grappig, het heeft de vorm van een sprookjeskasteel, met beneden een ENORM casino waar Papa al 1 dollar heeft verloren :"( En de rest van het hotel is ook echt in sprookjes stijl.

Vanochtend zijn Papa en ik in de achtbaan van New York New York geweest... WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Hij ging eerst heel stijl omhoog en toen zo hard naar beneden dat je dacht dat je dood ging. Daarna ging je in een looping met gelijk daarna een looping met dubbele schroef (voor de kenners)

Daarna gingen we over de Strip lopen, dat is zeg maar heel Las Vegas. Langs de Eiffeltoren liepen we naar Rome. Mama zei: `Zullen we "even" naar de Forumshops` Daar bleven we vervolgens dus 3 uur. :D We hebben allemaal (behalve mama) een horloge uit de Alles $10,- shop en we hebben gegeten naast de Trevifontein. Toen kwamen we bij de coolste H&M ooit!!!! 3 verdieping voor vrouwen! WHAAA!!! Helaas hebb ik maar 1 shirtje gekocht en Mama niks :(

Toen kwamen we in FashionCenter, waar Arnoud de Abercrombie voor Kids heeft leeg gekocht. Nee hoor, dat viel wel mee alleen een shirt en een vest.

Nu gaat Arnoud nog even een stukje typen:

hallo mensjes

in amerika heeft elke staat zijn eigen autonummerbord wij zijn bezig om van elke staat een nummerbord te zien we hebben er al 43 van de volgens mama 50 en volgens papa en anouk 52 staten wat denken jullie? we hebben in amerika veel dieren gezien herten,eekhoorntjes,roofvogels,wilde paarden,misschien heb ik een slang gezien,walvissen zeeleeuwen,zeeolifanten,bruine pelikanen,een soort dolfijnen en een beer[kan ook anouk zijn geweest] en nu heb ik zoveel fastfood gegeten dat we nu even bij de italiaan gaan eten

gr van een veelgezienhebbende arnoud

Dat was dus Arnoud: Wij gaan nu lekker eten!

Veel liefs,

Anouk

1. Opa en 0ma:
    19 augustus 2011
    Wat hebben jullie weer veel beleefd. Lieve Arnoud. Wat leuk dat je ook wat schreef en ik moet eerlijk zeggen dat je het zeker zo goed kan als je zus. Misschien ook schrijver of journalist worden? Ik vond het éééénig. Knuffels voor de schrijvers Liefs opa oma.
  2. Opa en 0ma:
    Lieve Arnoud,
    Waar heb je nu die beer gezien? Was het een echte of een teddybeer?
    Amerika, dwz de Verenigde Staten, bestaat uit 50 staten. De laatste twee die er bij zijn gekomen zijn Alaska en Hawai. Verder is er nog Porto Rico dat niet echt een staat is. In de vlag van de VS kun je het na tellen: in het blauwe stuk links boven staan 50 sterren. De rest van de vlag heeft 13 strepen, afwisselend rood en wit. Dat geeft weer dat de VS ooit, in 1789 zijn begonnen met 13 staten: New York, Virginia, Georgia etc. Elke staat, groot of klein, heeft twee vertegenwoordigers in de Senaat, dat is zoiets als de Eerste Kamer. Dus California met 50 miljoen inwoners heeft twee senatoren, maar Rhode Island met 100.000 inwoners ook! In de Huis van Afgevaardigden, de Tweede Kamer, heeft iedere staat een aantal leden dat overeenkomt met zijn inwonertal.
    Leuk van die nummerborden. Het moeilijkste zal zijn een nummerbord van Hawai te vinden.
    Groeten,
    Opa
  3. Liesgielen:
    19 augustus 2011
    Lieve allemaal wat hebben jullie weer veel gezien leuk Arnoud dat stukje van jou Wij zijn gisteren naar het Muiderslot geweest heel intressant en leerzaam .misschien iets voor jullie voor een volgende vacantie .of is dat te dichtbij?Gr. oma