Monterey: Frozenyoghurt&Maanvissen

1 augustus 2011 - Monterey, California, Verenigde Staten

Gapend zit ik achter een kop  thee, vandaag is het zover USA HERE I COME! Ik ben blij, opgewonden maar ik ben ook moe en daar is nog een gaap. Eenmaal in het vliegtuig gaat alles prima, de hele vlucht geen turbulentie, fijn. 5 films; Alle tijd, Gooische vrouwen, Sonnyboy, Big Mamma 3 en NewKidsTurbo  en een omgevallen kop thee later landen we. AMERIKA WE ALL LOVE YOU! We halen de huurauto op een Nissan Pathfinder,een echte amerikaanse jeepachtige auto en na 2 uurtjes rijden door California met een achtergrondmuziekje van The Mama´s&The Papa´s (California dreaming) zijn we er: Monterey! Bij de receptie krijgen we de sleutel, eigenlijk een deuropenkaart van ene Katy ( Hi i am Katy, it´s so nice to meet you, i will help with all of your problems!) en we gaan naar onze kamer. Nou ja kamer, het is een piepkleine ruimte met alleen twee bedden (in een kamer) en een badkamer. Nadat we ons hebben opgefrist gaan we lekker naar het zwembad, het is dan ongeveer 16:30 Amerikaanse tijd. Rond een uur of half zes lopen we het stadje in, aan het water met uitzicht op zeeleeuwen eten we een hapje bij de italiaan (Mijn moeder kan italie gewoon niet los laten) om 7 uur slaap ik en om 9 uur liggen ook Papa en Mama op een oor (jetlag) De volgende ochtend zijn Arnoud en ik allebij om 5 uur wakker, (alweer jetlag) maar van Papa en Mama moeten we tot 7 uur slapen, dan gaan we lezen rond een uur of 9 lopen we naar het lunch and breakfast cafe aan de overkant van het hotel. We ontbijten daar:  Arnoud en Mama toast met jam en boter. Papa en ik gaan voor de Pan Scramble, we delen er een. Dat houd dus in dat er worstjes, ei en gebakken aardappelen door elkaar word gegooit en dat er daarvan een roerei word gemaakt...

Het was zover: We gingen naar het Aquarium, en ik kan je vertellen we waren niet de enige die op dat idee waren gekomen. Maar wat was het mooi, hamerhaaien, maanvissen, sardientjes, zeeleeuwen, tonijnen, octopussen, zeesterren, zeeotters en nog veel meer. GEWELDIG. Echt mooi! Daarna liepen we nog even door het winkelstraatje, en wat zien we daar: Frozenyoghurt! In Amerika een groot succes en in Amsterdam is het ook geintroduceerd. Frozenyoghurt is ijs van yoghurt maar dan iets zachter. Arnoud en Papa delen een citroen/aardbei met vers fruit (zelfbediening bij alles) en Mama en ik delen een vanille met browniestukjes. HEERLIJK! Arnoud koopt nog een t-shirt met monterey er op, Papa een polo met -alweer- monterey erop en ik een tas met -heel verrassend- California erop.

Nu zijn we net thuis en Mama, Papa en Arnoud liggen bij het zwembad. Daar loop ik nu dan ook maar even naar toe..

XOX

Anouk&Co

Ps. Het foto uploaden lukt niet! de internet verbinding is te sloom... Misschien later.

1. Bart & Suda & Robin:
    1 augustus 2011
    Mooi reisverslag Anouk, en heel herkenbaar ( "Hi i am Katy, it´s so nice to meet you, i will help with all of your problems!"). :-)

Groetje voor de hele familie en een fijne vakantie gewenst.
  2. Saskia:
    1 augustus 2011
    Dat klinkt erg goed! Leuk om jullie op deze manier te volgen. Trouwens jammer dat we elkaar net niet gezien hebben op Schiphol!
    We hopen dat er nog veel verslagen volgen, liefs voor jullie allemaal van ons 3tjes
  3. Liesgielen:
    1 augustus 2011
    lieve Anoek .wat leuk dat varslag. Hier alles goed. Morgen komen Tante Jo en ome Piet die hebben in Duitsland gefietst heel gezellig. Christel is geslaagd voor haar rijbewijs goed hè,Heel veel Gr. Voor allamaal. oma Gielen
  4. Opa en 0ma:
    2 augustus 2011
    Anouk,wat een geweldig verslag.We begrijpen dat je schrijfster wil worden.Zo kunnen we alles heel goed volgen.We hebben al uitgebreid de foto's van jullie hotel bekeken.Wat goed dat er zoveel vooruitgang is in de communicatie.We volgen jullie op de voet. Hier fantastisch zomerweer. Maar slechts 2 dagen .Daarna weer huilen met de pet op.Deze 2 dagen met Emma en Nicole naar het strand. Knuffel voor jou en natuurlijk ook voor m'n lieve geitenbreiertje. Alles goed met jou kerel. Liefs Opa Oma.
  5. Anouk:
    2 augustus 2011
    Lieve allemaal bedankt voor de reactie's Oma, feliciteer je christel van ons?
    Oma+Opa: BEDANKT!

Oja, ik heet AnoUk